Sjukanmälan
Elever vid gymnasiet som studerar på heltid erhåller studiebidrag från CSN. Om en elev är sjukfrånvarande måste därför detta registreras. Sjukanmälan görs av vårdnadshavare för elever under 18 år, medan myndig elev gör anmälan själv.
Sjukanmälan kan göras på tre sätt:
- Via plattformen Skola24 med bank-ID Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Via plattformen Skola24 med inloggningsuppgifter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Via en telefontjänst 0515-436 23
Tänk på att:
- Anmäla sjukfrånvaro snarast möjligt, helst innan skoldagens början.
- Sjukanmälan måste registreras varje dag - kan endast göras för en dag i taget.
- Om eleven insjuknar under skoldagen måste mentor kontaktas.

Skriv ut