Dela sidan på sociala medier

IT-support

Har du problem med datorn? Här finns några enkla knep som du kan testa innan du kommer med din dator till IT-supporten.

Byta lösenord

Lösenordet måste vara minst 8 tecken ha en versal, en gemen och en siffra eller specialtecken.

Ex. Vinter23  eller S%mmar17

Kom ihåg att byta lösenordet på din telefon ifall du är uppkopplad mot wi-fi.

Du kan byta lösenord själv genom att trycka på alt+ctrl+del. Därefter väljer du Ändra lösenord

 

Kommer ej in på portal.office.com

1. Kontrollera att du är uppkopplad mot nätet.

2. Om du är uppkopplad så kan det vara att ditt lösenord gått ut. Hur du byter lösenord ser du ovan.

3. Fungerar ej detta så kontaktar du IT.

 

Kommer ej in på nätet

Ibland händer det att du ej kommer in på nätverket Borlange, då kan det vara så att det försvunnit något certifikat. Enkalste sättet att åtgärda detta är att starta om datorn med en nätverksladd i och logga in som vanligt. 

 

Ominstallation

Behöver du installera om din dator, se då till att allt du vill ha kvar finns sparat på OneDrive eller på ett USB. Inget du har sparat på din dator kommer finnas kvar efter en ominstallation.

Virus

Har du råkat fått virus på din dator så är det bäst att installera om hela datorn. Vad som gäller vid en ominstallation ser du ovan.

Sidan senast uppdaterad