
Upphandling och inköp
Huvuddelen av Borlänge kommuns upphandlingar sker via UpphandlingsCenter (UHC) som är en gemensam organisation för Falun, Borlänge, Gagnef, Ludvika, Avesta, Hedemora och Säter. UpphandlingsCenter (UHC) har en gemensam webbplats där all information som rör upphandling är samlad.
UpphandlingsCenter (UHC) ansvarar för all upphandling i kommunerna med undantag för:
- Byggentreprenader
- Direktupphandlingar
Dessa upphandlingar ansvarar och genomför Borlänge kommun själva.
Upphandlingar och inköp i Borlänge kommun genomförs enligt lagen om offentlig upphandling, LOU. De görs affärsmässigt och med utnyttjande av konkurrens i de fall det är möjligt i enlighet med Borlänge kommuns riktlinjer.
Pågående och planerade upphandlingar
Du hittar alla UpphandlingsCenters aktuella upphandlingar på E-avrops webbplats. Där kan du läsa mer om varje upphandling och även lämna anbud.
Borlänge kommuns pågående upphandlingar
Borlänge kommuns planerade upphandlingar
Kommunens upphandlingar som inte genomförs via upphandlingscenter annonseras i opic.
- Elin Sund Upphandlingssamordnare Telefon: 66599 E-post: elin.sund@borlange.se Kontakta Elin Sund via formulär