Borlänge kommun
Borlänge kommun har ett servicecenter som gör det enklare för dig att få kontakt med oss. Här får du genuin service, snabba svar och du behöver inte hålla koll på några telefontider. Nedan hittar du kontaktuppgifter och öppettider.
Telefon: 0243-740 00
Öppettider telefon: 8.00-16.30, måndag - fredag
E-post: kommun@borlange.se
Fax: 0243-745 50
Ett servicecenter kallas också för ”en väg in”. För dig betyder det att du bara behöver en kontaktväg, oavsett vilket ärende eller fråga det gäller. När du kontaktar Borlänge kommun sker det oftast via vårt servicecenter. Där arbetar flertalet kommunvägledare, vars uppgift är att hjälpa dig direkt, utan att hänvisa dig vidare till någon specifik person i kommunen.
Söker du personer på exempelvis förskolor, skolor eller boenden i kommunen kan du fortfarande ringa hit. Det gäller också akut- och journummer.
Du kan även chatta med oss. Oavsett ärende eller fråga kan du ställa den direkt till oss via vår chattfunktion. Chatten är öppen vardagar under servicecenters öppettider, kl. 08.00–16.30.
Om du föredrar att hålla kontakt med kommunen via e-post går det utmärkt. Oavsett ärende eller fråga skickar du e-post till kommun@borlange.se
Kommunvägledarna svarar dig till den adress du skickat från.
Vissa frågor och ärenden kan behöva besvaras av någon med specialistkompetens. Om specialisten inte finns tillgänglig ser kommunvägledaren till att du blir kontaktad. Du väljer själv om specialisten ska ta kontakt med dig via telefon eller e-post.
Två gånger i veckan kan du ringa direkt till våra handläggare på samhällsbyggnadsförvaltningen. Öppettiderna är:
Tisdag 12.30-14.30, torsdag 08.00-10.00.
Bygglovsavdelningen: 0243-22 22 60
Miljö- och hälsoskyddsavdelningen: 0243-22 22 61
Livsmedelskontroll: 0243-22 22 62
Stadsmiljö (frågor om markupplåtelse): 0243-22 22 63
Övrig tid når du handläggarna via servicecenter: 0243-740 00
Röda vägen 50, 781 81 Borlänge
Öppettider: 08.00-16.00, måndag till fredag.
Borlänge kommun
781 81 Borlänge