Borlänge kommuns logotyp

Frågor och svar

Vanliga frågor och svar om Borlänge kommuns servicecenter.

Vilka öppettider har servicecenter?

Öppettider telefon:  Vardagar 8.00-16.30
Öppettider receptionen: Vardagar 08.00-16.00

Karta över stadshusetPDF

Kan jag ställa flera olika frågor under ett och samma samtal?

Ja, du kan kontakta servicecenter med hur många frågor och ärenden som helst.

Hur kan kommunvägledarna svara på alla frågor?

Dels är våra kommunvägledare grundligt utbildade, dels har de tillgång till information i kommunens olika system.

Hur gör jag om jag vill komma i kontakt med den handläggare jag alltid haft?

Du ringer 0243-740 00 till servicecenter. Om vi inte kan hjälpa dig ser vi till att din handläggare eller annan lämplig person kontaktar dig.

Jag föredrar att besöka kommunen, kan jag fortfarande göra det?

Ja, det kan du. Receptionen i stadshuset tar emot dig som vill besöka oss.
Öppettider receptionen är vardagar 08.00-16.00

Kan jag besöka servicecenter?

Ja, du är välkommen att besöka servicecenter i stadshuset. Där tar servicecenter emot besökare utifrån samma princip som kontakt via telefon och e-post - det vill säga - ge hjälp direkt.

Vilka språk hanterar servicecenter?

Servicecenter är bemannat med kommunvägledare som pratar svenska och engelska. Några pratar också finska, arabiska, grekiska, spanska, ryska, kurdiska, persiska och somaliska. Servicecenter hanterar också Tecken som stöd (TSS).

Jag hittar inga kontaktuppgifter på borlange.se, vad ska jag göra?

Kontakta servicecenter så hjälper vi dig.
Telefon: 0243-740 00
E-post: kommun@borlange.se

Senast uppdaterad: 08 april 2020

0243 - 740 00

Telefontid: 8.00-16.30 måndag-fredag

Besök: Stadshuset, Röda vägen 50

8.00-16.00 måndag-fredag

E-post: kommun@borlange.se

Post

Borlänge kommun

781 81 Borlänge

Org.nr: 212000-2239

Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om cookies här