Lättläst och teckenspråk
Det smittsamma coronaviruset sprids just nu i Sverige. Coronaviruset orsakar sjukdomen covid-19. Här hittar du länk till information på teckenspråk och lättlästa texter.
På Myndigheten för delaktighets (MFD) webbplats
finns många länkar till information på lätt svenska
och teckenspråk:
Så här jobbar Borlänge kommun
Borlänge kommun följer Folkhälsomyndighetens
råd om coronaviruset.
Vi arbetar även tillsammans med andra
myndigheter och organisationer
för att hindra att viruset sprids.
Besöksförbud
Det är inte förbjudet att besöka
Borlänges äldreboenden.
Behöver du hjälp att handla
mat eller hämta medicin?
Om du behöver hjälp med att handla mat
eller hämta ut mediciner
ring Borlänge kommun 0243-740 00.
Telefonnummer du kan ringa
om du har frågor
Ring 113 13 om du har frågor
om sjukdomen covid-19.
Ring 1177 om du är sjuk
och inte kan ta hand om dig själv hemma.
Ring 112 om du är mycket sjuk
och rädd att du ska dö.
- Ingen giltig användare vald.