Borlänge kommuns logotyp

Lättläst och teckenspråk

Det smittsamma coronaviruset sprids just nu i Sverige. Coronaviruset orsakar sjukdomen covid-19. Här hittar du länkar till information på teckenspråk och lättlästa texter.

Teckenspråk

Information om covid-19 på teckenspråk finns på Krisinformation.se.

Länk till Krisinformation.selänk till annan webbplats

Svenska kyrkans stödnummer för döva.

Länk till Svenska kyrkanlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


Lättläst

Det smittsamma coronaviruset

sprids just nu i Sverige.

Coronaviruset orsakar sjukdomen covid-19.


Du som har symtom på sjukdomen covid-19

och du som är över 70 år

bör inte träffa andra människor.


Hos Folkälsomyndigheten kan

du läsa om vanlig symptom för

sjukdomen covid-19.

Länk till Folkhälsomyndighetenlänk till annan webbplats

 

Hos Folkälsomyndigheten kan

du läsa om hur du undviker att

bli smittad och smitta andra.

Länk till Folkhälsomyndighetenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


Så här jobbar Borlänge kommun

Borlänge kommun följer Folkhälsomyndighetens

råd om coronaviruset.

Vi arbetar även tillsammans med andra

myndigheter och organisationer

för att hindra att viruset sprids.


Besöksförbud

Det är förbjudet att besöka

Borlänges äldreboenden.

I vissa fall kan man ändå få besöka ett boende.

Det kan vara för att få besöka

en anhörig vid livets slut.


Behöver du hjälp att handla
mat eller hämta medicin?

Om du behöver hjälp med att handla mat

eller hämta ut mediciner

ring Borlänge kommun 0243-74 000.


Telefonnummer du kan ringa
om du har frågor

Ring 113 13 om du har frågor

om sjukdomen covid-19.


Ring 1177 om du är sjuk

och inte kan ta hand om dig själv hemma.


Ring 112 om du är mycket sjuk

och rädd att du ska dö.


  • Ingen giltig användare vald.