Borlänge kommuns logotyp

Lättläst och teckenspråk

Det smittsamma coronaviruset sprids just nu i Sverige. Coronaviruset orsakar sjukdomen covid-19. Här hittar du länk till information på teckenspråk och lättlästa texter.

På Myndigheten för delaktighets (MFD) webbplats

finns många länkar till information på lätt svenska

och teckenspråk:

Tillgänglig information om pågående smittspridning - mfd.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Så här jobbar Borlänge kommun

Borlänge kommun följer Folkhälsomyndighetens

råd om coronaviruset.

Vi arbetar även tillsammans med andra

myndigheter och organisationer

för att hindra att viruset sprids.


Besöksförbud

Det är inte förbjudet att besöka

Borlänges äldreboenden.


Behöver du hjälp att handla
mat eller hämta medicin?

Om du behöver hjälp med att handla mat

eller hämta ut mediciner

ring Borlänge kommun 0243-740 00.


Telefonnummer du kan ringa
om du har frågor

Ring 113 13 om du har frågor

om sjukdomen covid-19.


Ring 1177 om du är sjuk

och inte kan ta hand om dig själv hemma.


Ring 112 om du är mycket sjuk

och rädd att du ska dö.


  • Ingen giltig användare vald.