Om oss

Välkommen till Borlänge musikskola! Våra kurser är öppna för alla elever i kommunen under hela grundskole- och gymnasietiden.

Musikskolan är en frivillig verksamhet där barn och ungdomar får utvecklas med musiken och lära sig spela och sjunga, enskilt och tillsammans i kör och orkester. Våra kurser är öppna för alla elever i kommunen under hela grundskole- och gymnasietiden. Undervisningen är avgiftsbelagd men bekostas till största delen av Borlänge kommun.

De flesta instrument kan du börja med redan i lågstadiet, men på vissa instrument kan det vara en fördel att börja lite senare, så du är välkommen med din anmälan så länge du inte gått ut gymnasiet.

Borlänge musikskola startade sin verksamhet i liten skala redan år 1946. Under årens lopp har verksamheten utvecklats och vuxit kraftigt. Idag finns ett trettiotal väl kvalificerade lärare som lägger ner ett stort engagemang på sina elever.

Skicka gärna ett mejl till oss om du undrar över något eller vill ha mer information om hur vi kan hjälpa ditt barn till en mer meningsfull fritid tack vare musiken.

Välkommen till en undervisning som ger ett intresse för livet!

Musikskolan
musikskolan@borlange.se
Engelbrektsgatan 36

Välkommen att besöka vår expedition

Expeditionen är bemannad enligt överenskommelse.

För besök, mejla musikskolan@borlange.se

Under skollov har vi vanligen stängt.