Hushagsgymnasiet

Om oss

Hushagsgymnasiet ligger intill Domnarvsvallen och Vallenhallens idrottsanläggning och bara några minuters gångavstånd från Borlänge centrum. Skolan erbjuder sex nationella yrkesprogram: Bygg- och anläggnings-, El- och energi-, Fordons- och transport-, Industritekniska, Restaurang- och livsmedels- samt VVS- och fastighetsprogrammet.

I skolans lokaler finns även några av Ljungbergsgymnasiets utbildningar. Dessutom erbjuder Hushagsgymnasiet yrkesutbildning för vuxna i samarbete med den kommunala vuxenutbildningen.

Bygg- och anläggningsprogrammets inriktningar anläggningsfordon, mark och anläggning, järnvägsteknik samt måleri bedriver sin undervisning på Kråktorp, Fågelmyravägen 4. Där håller även Fordons- och transportprogrammets inriktning transport till.

Kråktorp

På Kråktorp, med adress Fågelmyravägen 4, har Bygg- och anläggningsprogrammet utbildning för blivande anläggningsmaskinförare, järnvägstekniker och målare - allt i verksamhetsanpassade lokaler och körgårdar. Eleverna som går Fordons- och transportprogrammet har också sina praktiska kurser/karaktärskurser på Kråktorp i årskurs 2 och 3.