Borlänge kommun
Växel: 0243 - 740 00
Öppettider: 07:30-16:15
Konsumentvägledare
Kristina Axelsson
0243 - 759 06
Telefontider
Måndag: 10:00-12:00
Tisdag: 10:00-12:00
Torsdag: 10:00-12:00
Dela sidan på sociala medier

Konsumentvägledning

Om du har en fråga om dina rättigheter som konsument kan du kostnadsfritt kontakta vår konsumentvägledare vid Konsument Borlänge.

Konsument är du när du som privatperson handlar varor eller tjänster av ett företag. Vi lämnar alltså inte råd när det gäller köp mellan privatpersoner eller köp mellan två företag.

Som boende i Borlänge kan du få:

Några goda råd

Tänk efter en extra gång innan du genomför ett köp.

Kontakt Konsumentvägledare

Kontaktuppgifter hittar du överst på sidan. Mejla gärna om det är svårt att komma fram på telefonen.

Några nyttiga länkar till konsumentråd hittar du nedan:

Fel på varan, vad göra?

Läs om vilka rättigheter du har som kund.

Nedläggningen av kopparnätet används för att lura äldre

Den senaste tiden har Telekområdgivarna sett en markant ökning av klagomål på försäljning av ny teknik för fast telefoni. Det handlar om säljare som felaktigt påstår att kopparnätet ska läggas ner på orten och att konsumenten därför måste byta operatör och teknik, till exempel till mobil hemtelefoni eller bredbandstelefoni.

Nyheter från Konsumentverket


Nu kan du ansöka om stöd till din organisation

Postat:

Varje år delar Konsumentverket ut pengar till ideella organisationer som jobbar med konsumentfrågor. Nu är ansökan om stöd för 2018 öppen.
Undvik förväxling med Konsumentverket

Postat:

Konsumentverket har inget med webbplatsen konsumentenheten.se att göra.
Hallå konsument gör skillnad för konsumenterna

Postat:

Drygt var fjärde person känner till Hallå konsument.

Sidan senast uppdaterad