Youtube: Omsorgspriset 2017

Klicka på bilden ovan för att se klippet "Omsorgspriset 2017" på Youtube.

Stor glädje hos årets vinnare av omsorgspriset

Personalen på Risbindargatans gruppboende får omsorgspriset 2017.

Varje år delar omsorgsnämnden ut omsorgspriset. Årets pristagare är personalen på Risbindargatans gruppboende med motiveringen:

”Gruppen arbetar för att varje brukare ska känna sig så självständig som möjligt, gruppen utvärderar och utvecklar kontinuerligt sitt arbete genom att vara kreativa och lyhörda för nya idéer. Över lång tid har både brukare och medarbetare utvecklats och känt arbetsglädje och gemenskap. Gruppen inspirerar och tar väl hand om vikarier som känner sig välkomna och vill komma tillbaka. Det är en inspirerande arbetsgrupp utöver det vanliga som är väl värd priset. Kommittén föreslår därför att omsorgspriset 2017 går till personalen på Risbindargatans gruppbostad.”

Pristagarna får utöver äran också 25 000 kronor vid en ceremoni under kommunfullmäktige den 13 februari.