John och Elna Backströms stiftelse

John och Elna Backströms stiftelse delar årligen ut bidrag i form av stipendier till skötsamma och framåtsträvande tonåringar som genomgår teoretisk eller praktisk utbildning.

Stipendiet ges i första hand till tonåringar som förlorat någon av sina föräldrar och som har extra kostnader för sitt studerande, till exempel kostnad för busskort.

Ansökan senast 1 oktober

För att söka stipendiet ska du vara studerande och folkbokförd i Borlänge kommun. Ansökan ska vara inlämnad senast den 1 oktober. Beslut om vem som får stipendiet tas av politikerna i Barn- och utbildningsnämnden och utdelning görs under hösten.

Gör din ansökan digitalt via e-tjänsten här nedanför. För att ansöka via e-tjänsten krävs BankID eller annan e-legitimation. Det går bra att vårdnadshavare loggar in och gör ansökan om den sökande saknar egen e-legitimation.

Ansökan till John och Elna Backströms stiftelse (e-tjänst ) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Om du saknar e-legitimation finns också möjlighet att fylla i och skriva ut nedanstående blankett. Skicka sedan in ansökan till adressen: Borlänge kommun, John och Elna Backströms stiftelse, Ekonomikontoret, 781 81 Borlänge

Blankett för ansökan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.