Borlänge kommuns logotyp

Publicerad:

Nu fungerar trygghetslarmen igen

Leverantören av trygghetslarmen har nu löst gårdagens fel och trygghetslarmen fungerar som dom ska igen.

Uppdatering kl. 07.40, 24 mars
Leverantören av trygghetslarmen har nu löst gårdagens fel och trygghetslarmen fungerar som dom ska igen.


Uppdatering kl. 17.30, 23 mars
Alla Borlängebor med trygghetslarm är kontaktade och har fått nödvändig information. Inför natten kopplas alla hemtjänstgruppers telefoner automatisk om till ett journummer 0243-742 45. Omkopplingen gäller mellan kl. 21.15 och 07.00.


Uppdatering kl. 15.23, 23 mars
Trygghetslarmen i Borlänge kommun är fortfarande ur funktion. Leverantören arbetar för att få full funktionalitet så snart det är möjligt. Kommunen kontaktar alla Borlängebor med trygghetslarm genom besök eller telefon, för att säkerställa hälsan. De får också information om alternativa sätt att larma och hur de kommer i kontakt med respektive hemtjänstgrupp.

I nuläget finns ingen prognos när felet ska vara åtgärdat.

 

Sedan kl. 00.30, torsdag 23 mars, ligger hemtjänstens trygghetslarm nere. Felsökning pågår och driftstörningen har högsta prioritet både hos leverantören och kommunen.

Under förmiddagen kommer hemtjänsten att kontakta alla Borlängebor med trygghetslarm för att kontrollera att de mår bra och att de får information om alternativa sätt att larma. Telefonin är inte påverkad.

Vi uppdaterar informationen på den här sidan kontinuerligt tills det är säkerställt att trygghetslarmen fungerar optimalt igen.


Viktiga telefonnummer

Du som Borlängebo med trygghetslarm eller anhörig kan kontakta er hemtjänstgrupp på telefon. Här hittar du alla telefonnummer.

Vid en akut situation, ring 112.